onsdag 16. mai 2012

Ny pers i Kanada rundt

Vi stilte mannsterke fra familien Bern dette året også. Jakob var med på barneløpet ( 1000m), Jonas deltok med flott innsats på 6km og jeg løp 12km.
Dette var det 10 året jeg deltok, så det ble krystallkrus - veldig stas:)

Flott løpevær denne ettermiddagen. 13 grader og minimalt med vind. Da startskuddet gikk havnet jeg i en gruppe relativt langt framme. Øystein Mørk og Jarle Wermskog forsvant ganske raskt, etter de var vi vel en 6 - 7 løpere som forsøkte etter beste evne å holde tempo og moral oppe i denne krevende løypa.
På vei ut av stadion(foto:Magne Døssland)


I en periode lå jeg på en 3. plass innover mot Kanada, men åpningsfarten hadde nok vært i raskeste laget. Jeg fikk en liten smell like før vi skulle legge ut nedover mot Tronstad. I nedoverbakkene klarte jeg faktisk bedre enn noen gang å la beina gå, henta inn et par karer og lå i 3.30 tempo.
Bern i siget!(Foto: Torger Almaas)













Så var det oppover fra Tronstad, disse bakkene på ca 1. km suger det du måtte ha igjen av krefter. Sprekere løpere sneik seg forbi og jeg måtte jobbe med å finne et levelig arbeidstempo. På toppen og inn til Sylling igjen fikk jeg etterhvert opp farten, ble bare forbiløpt av en løper, og kom inn på 46.56 som er ny pers:) Snittid på 3.57 er jeg strålende fornøyd med, med tanke på alle de små og store bakkene denne løypa har å by på.
Seierherren!



















At Øystein klarte den fantastiske tiden 39.09 er bare helt rått - dette er det nasjonalt nivå på Øystein!
http://connect.garmin.com/activity/178560724

1 kommentar:

  1. Strålende tid, Dag! Rakk dessverre ikke starten i år. Prøver igjen neste år. Tiden til Øystein er helt rå. Ikke overrasket. Måtte tråkke på for å hente han inn på sykkel opp Lierbakkene på hans siste gjennomkjøring før Sentrumsløpet. Moro med stor deltakelse fra SK Kraft.

    SvarSlett