torsdag 12. mai 2011

Slitne bein løp 12km

I løpet av 14 dager løp jeg plutselig tre konkurranser. Først 21km påskemaraton, så 6 timers på Ringerike,71km og nå Kanada Rundt 12km.
Kjenner at beina trenger litt tid på å hente seg inn etter en sånn periode.

Men det er ikke alltid så lett. Jeg blir raskt stressa på at jeg må komme i gang med normal trening for ikke å miste form, samtidig som jeg vet at det er lurt å ta det med ro en stund etter en hard periode.
Det er farten på øktene som jeg må jobbe med. Bli flinkere til å sortere mellom hva som faktisk skal være rolig og hva som skal være raskt.

Dagens økt er et godt eksempel på hva man kan kalle bortkasta trening - rett og slett hverken fugl eller fisk. Det jeg trengte var en rolig tur med snittfart på 5.15 og puls nede på 132. I stedet løper jeg en halvrask tur med snittfart på 4.48 pr km og en snittpuls på 141.
Tulling!!
http://connect.garmin.com/activity/85191827

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar