tirsdag 10. mai 2011

Kanada rundt 2011

Så var dagen kommet da jeg atter en gang skulle ta turen til Sylling for å løpe Kanada rundt.
Dette har blitt en lokal vår klassiker i Lier.











Som alltid var det liv og røre med mange unger som skulle løpe Syllingløpet først. Morsomt å se at det er stor løpsglede i junioravdelingen:)

Så dukker etterhvert gamle kjente opp, klare for å utsette seg for denne påkjenningen det er å løpe dette harde løpet. For det er hardt! 12,2km er kanskje ikke så langt, men med alle de stigningene og nedoverbakkene som løypa har, så blir det møre bein og melkesyre langt oppi halsen.

Min innsats i dag startet friskt for så å dabbe av utover i løpet. Kjente at jeg var noe tung i steget, fikk ikke den gode flyten. Det var varmt i dag, over 20 grader, jeg ble kraftig tørr i munnen.
Det jeg er fornøyd med er at jeg klarte nedoverbakkene bedre enn jeg pleier, og at hæl og ankel ser ut til å ha klart seg bra.
To gode løpekollegaer fra Heia skole, Lise & Øystein












Som ventet vant Øystein i år også på en supertid ingen var i nærheten av, Lise klinte til men fikk et tøft løp i varmen. Endte likevel på meget anstendige 61 minutter:)
Fotograf: Torger Almaas,Liernett













Gjermund Sørsdal løp med vogn rett i overkant av 45 minutter. Hva den mannen er lagd av vet ikke jeg, men det er i hvertfall ikke samme stoff som meg. Hans Petter Økern persa med 2 minutter, og havna på ca 50 min.

Ja,ja en flott maikveld ble det nok en gang i Sylling!
Tre klassevinnere fra Heia skole!















http://connect.garmin.com/activity/84792495
http://www.liernett.no/5397-hvor-er-de-andre - reportasje fra Liernett.no
http://www.liernett.no/5398-resultater-kanada-rundt-2011 - resultater

1 kommentar:

  1. Gratulerer med klasseseier og vel gjennomført løp Dag :-) Morsomt at vi var tre fra jobben! Underveis så føltes det ikke så morsopmt ut denne gangen, men deilig når man er ferdig ;-)

    Snakkes i morgen!

    SvarSlett