mandag 5. april 2010

Påskemaraton 2010

Drammen påskemaraton 2010
Ingen påske uten en tur til Drammen for å løpe. Planen med halvmaratonen her er rett og slett å løpe på meg litt fart. Påsken har blitt brukt til å løpe rolig langs sørpete veier ved Gavlesjå / Lifjell. Forholdene i Drammen er perfekte med bar asfalt og passe lav temperatur. Et kjent ansikt dukker opp, min kollega Øystein Mørk, han har fått trent godt og har skumle planer. Praten lett om alt og ingenting, og vips er oppvarmingen over og starten går.
 Løypa er omgjort fra i fjor, noe som passer meg bra. Ingen brå svinger og gjørmete, glatte skråninger som jeg klarte å tryne skikkelig i fjor. Nå løper vi mye asfalt i retning travbanen før vi vender og løper langs flotte turstier ned mot Ypsilon igjen. Første halvdel går greit, steget føles lett og pusten er under kontroll. Farten ligger på 3.55 pr. kilometer. Når jeg runder på annen runde begynner jeg å kjenne det, sakte men sikkert stivner den lange krokete kroppen min. Jeg finner en rygg som jeg desperat forsøker å holde, men den ryggen har andre planer enn meg. Så etter 1.24….. rusler jeg i mål, egentlig strålende fornøyd. Jeg fikk den fartstreningen jeg trengte, og tiden var ikke langt unna persen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar