søndag 21. november 2010

Hardt, heftig og vakkert!

Tenkte det skulle bli godt med en skikkelig langtur i dag, planen var å løpe opp til Skapertjern og videre over til Lierskogen. Jeg var jo klar over snøfallet, men tenkte at litt snø bare var å regne som litt ekstra styrketrening.


Demningen ved Skapertjern.













Da jeg var oppe i marka forstod jeg at videre tramping i løypenettet lett vill provosere skifolket, he,he.
Derfor strøyk jeg til skogs på venstre side av Skapertjern. I starten gikk det greit, 25 til 30 cm snø var ikke noe problem. Men etterhvert forsvant både sti og merking, helt til jeg plutselig fikk øye på et skilt.











Nå var det bare å styre mot Stuvstjern. Men ting går ikke alltid som planlagt. Nå skal det ikke sies at jeg løp veldig fokusert - og terrenget var veldig likt.












Plutselig forstod jeg at jeg var på vei ned mot Reistad og skytterbanen - det var i grunnen ikke planen.












SÅ når jeg var nesten på Reistad vendte jeg nesen opp mot skauen igjen, jeg visste om en sti som førte mot Stuvstjern, riktignok litt bratt, men likevel...... opp skulle jeg.

Snart på toppen av Reistadåsen













Heldigvis avr ikke veien inn til Stuvs så lang, det var bare det at når jeg kom fram stoppet alle spor på videre ferdsel helt opp, så det ble turning i skråninger, plumping i myrer og knall og fall. Snø er morsomt:)


Vinterkledd Stuvstjern













Etter en stund i helvete, kom jeg innpå stien som førte meg til Liertoppen, deretter ble den en lett tur over Tranby og ned Kirkelinna.

Vakker kirke!













Totalt brukte jeg  ca 2 timer og 55 minutter på 24,4 km, det forteller vel alt!

Kalde fakta fra Garmin!
http://connect.garmin.com/activity/57474571

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar