onsdag 5. mai 2021

Uke 18. Et skritt fram, to tilbake…

 Siden starten av oktober har jeg klart å til en god langtur i løpet av helga. Dette har fungert fint for meg gjennom mange sesonger, og har langt på vei vært ryggraden i den treningen jeg har lagt ned.

Turene har stort sett vært på pluss/minus 30km. Farten på disse turene har vært på fornuftige 4.45 - 4.55. Men utover på nyåret så har jeg sakte men sikkert blitt litt høy på meg selv. Dette har resultert i at tempoet gradvis har økt, og fra starten av mars har jeg gjennomført disse turene på rundt 4.30. Det har nok blitt litt for høyt tempo over for mange lange turer. Begrepet «rolig langtur» må jeg jobbe litt med.

Resultatet har blitt litt småtrøbbel med hofteleddsbøyer og knevondt. Ser heldigvis at jeg har klart å reversere skaden bra med økt fokus på relevant styrketrening, tøying og noe alternativ trening. Mengden gjennom uka har jeg begrenset kraftig og tempoet er lagt ned på krabbegir. 

Har lagt et par turer til Rotuveien igjen, tror det blir mange turer i det området utover vår og sommer. Balder digger skogsturer:)

Nå fortsetter jeg med dette opplegget ut denne uka, så satser jeg på en gradvis økning. Først i mengde, så får vi se om beina tåler litt mer fart etterhvert.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar