søndag 27. desember 2015

Et lite tilbakeblikk på sesongen 2015

Denne bloggen har etterhvert blitt grundig prioritert ned de siste årene. Årsaken til at jeg i det hele tatt startet bloggen var at jeg likte måten å dokumentere egen trening og deltakelse i diverse konkurranser. Men med en relativt hektisk hverdag og med tjenester som Strava, så har denne bloggen sakte men sikkert tredd inn i skyggenes dal.

Når det gjelder Strava så er jo denne tjenesten helt super. Her får jeg lagret all treningsinfo jeg ønsker og jeg følger mange av mine løpsvenner, og kan følge deres trening og utvikling. Håper enda flere vil dukke opp på Strava etterhvert.

Når det gjelder konkurranser så er jeg jo ikke den mest aktive. Men noen løp har det blitt også denne sesongen. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle løpe 5 maraton på norsk jord dette året, og det rakk jeg akkurat:) Ellers har 2015 vært en av mine beste sesonger resultatmessig med solide perser på både korte og lange distanser.

Løp 1. 2015
Reersøløbet
Sesongen 2015 startet for min del i Danmark, nærmere bestemt Reersøløbet.
8.mars stilte fire flotte fyrer fra SK Kraft opp til start i dette lille sjarmerende løpet ute på halvøya Reersø. Jeg har løpt løpet en gang tidligere, og var spent på om jeg kunne tukte egen tid fra 2010 på 33.30. Det klarte jeg med glans på tiden 31.30.


Løp 2. 2015
Påskemaraton
Deretter var det årets påskemaraton som stod for tur. Målet for dette løpet var å finne en god flyt og å komme under 3 timer. Jeg fant flyten og løp inn til en 2. plass på tiden 2.54.37.


Løp 3. 2015
Kickmaster ultramaraton
Etter påskemaraton ble det en liten pause før jeg igjen tok turen ned til Drammen. Denne gangen for å løpe Kickmaster ultramaraton, men også for å få registrert en maraton til i samlingen.
Jeg startet vel litt optimistisk denne gangen og fikk svi for det utover i løpet. Maraton ble passert på tiden 2.58.26, mens målgang etter 50 km endte på 3.39.37. Det ble seier!


Løp 4. 2015
Kanada rundt
Deretter var det nok et tradisjonsløp som skulle løpes, nemlig Kanada rundt!
Beina var forsåvidt fine etter Kickmaster, men 100% innsats rundt hele Kanada løypa var ikke aktuelt. Så jeg stilte opp i den korte runden på knappe 6km og kom inn på tiden 20.08


Løp 5. 2015
Nordmarka skogsmaraton
I juni ble det maraton igjen. Denne gangen ville jeg forsøke meg på Nordmarka skogsmaraton. Et løp jeg har vurdert flere ganger tidligere, men da har det ikke passet. Jeg slang meg med Bjørn-Harald og Morten. Det ble en varm dag i skogen. Løypa var krevende, og langt fra flat, men samtidig utrolig flott å løpe. 2.plass i klassen og nr. 10 totalt på tiden 3.02.00. Morten løp inn på fantastiske 2.59.25!

Løp 6. 2015
Etape Bornholm
I juli pakket vi bagen og dro til Bornholm.
Dette ble 2. året på rad at SK Kraft stilte mannsterke på startstreken i det som kalles for nord europas største etappeløp. 5 etapper fordelt  på 5 dager som tilsammen utgjør maratondistansen.
De ulike etappene løpes i ulikt terreng/ underlag. Det er alt fra asfaltløp til strandløp, skogløp, og bakkeløp. Jeg klarte å forbedre samtlige tider fra sist år, og SK Kraft ble nr 2. i lagkonkurransen. En finfin ferieuke:)





Løp 7.2015
Oslo Triatlon
I 2014 sesongen var vi en liten gjeng som bestemte oss for å teste ut triatlon. Da meldte vi oss på Oslo tri sprintdistanse, og hadde en fantastisk morsom dag. I år valgte jeg å melde meg på olympisk distanse, altså en dobling av distansene. Ikke overraskende var det svømmingen som ble bøygen også i år, ikke rart med tanke på at jeg ikke startet svømmetreningen før i juni. Uansett, jeg er strålende fornøyd med gjennomføringen.



Løp 8. 2015
Kraftløpet er jo vårt eget løp, og i fjor var jeg med å arrangere. Da satt jeg langt ute i skauen og passet på at alle kom seg trygt fram over glatte steinflater. I år ville jeg forsøke å løpe igjen. Denne 10,5km lange løypa kan nesten ikke sammenlignes med noe annet løp. Her må det jobbes hele veien, og løypa er mildt sagt veldig kupert. Jeg klarte å perse i år på tiden 46.46, og er storfornøyd:)



Løp 9. 2015
Oslo maraton må løpes hvert år så sant kroppen spiller på lag. I år gjorde den det. Jeg hadde som mål før start å løpe ned mot 2.50. Slik løpet utviklet seg ble dette mitt livs maratonløp så langt i karrieren. Halvmaraton ble passert på 1.24.26 og mållinja passerte jeg på tiden 2.49.09. En utrolig god følelse å bryte den magiske 2.50 grensa. Plassering totalt ble nr.30.


Løp 10. 2015
Hytteplanmila. De to siste årene har jeg klart det mesterstykket å løpe denne 10 km på tiden 36.59. I år drømte jeg om å komme litt lenger ned på 36 tallet. Jeg klinte til fra start og holdt aldri igjen, satset på at jeg ikke sprakk før jeg kun hadde få meter igjen til mål. Både pusten og beina holdt fram til siste bakken, da var det som å løpe inn i en vegg. Derfra og inn ble det lett jogging inn. Men tiden jeg kom i mål på hadde jeg ikke engang turt å håpe på: 35.49. Lurer på om det går an å presse tiden enda litt....?



Løp 11. 2015
Vintermaraton på Jessheim er et trivelig løp. Lite snø 15.nov men en del sleipe og isete strekk som gjorde det krevende å holde seg på beina innimellom. Åpnet litt for hardt og fikk svi for det mot slutten men er absolutt strålende fornøyd med tiden som ble 2.53.42 Det holdt til klasseseier i 45-49:)


Foto: Frode Monsen

Sånn, det var 2015!
Nå er jeg godt i gang med forberedelsene til 2016 sesongen - så får vi se om et års tid hvordan det gikk! Kjenner jeg er klar for noen nye ultraløp - så da er det vel bare å sette seg ned med terminlista.
Godt Nytt år!
Bern

4 kommentarer:

  1. Hei, jeg er Theresa Williams Etter å ha vært i forhold til Anderson i årevis, brøt han opp med meg, jeg gjorde alt for å bringe ham tilbake, men alt var forgjeves, jeg ville ha ham tilbake så mye på grunn av kjærligheten jeg har for ham, Jeg ba ham om alt, jeg gjorde løfter, men han nektet. Jeg forklarte problemet mitt til min venn, og hun foreslo at jeg helst skulle kontakte en stavekaster som kunne hjelpe meg med å stave en stave for å få ham tilbake, men jeg er den typen som aldri trodde å stave, jeg hadde ikke annet valg enn å prøve det, jeg Postet stavekassen, og han fortalte meg at det ikke var noe problem at alt ville gå bra før tre dager, at min eks skal komme tilbake til meg før tre dager, han kastet staver og overraskende på den andre dagen, det var rundt 4 pm. Min eks kaller meg, jeg var så overrasket, jeg svarte på anropet og alt han sa var at han var så lei meg for alt som skjedde at han ville at jeg skulle komme tilbake til ham, at han elsker meg så mye. Jeg var så glad og gikk til ham som var hvordan vi begynte å leve sammen lykkelig igjen. Siden da har jeg lovet at noen jeg kjenner som har et forholdsproblem, ville jeg være til hjelp for en slik person ved å henvise ham eller henne til den eneste virkelige og kraftige staver som hjalp meg med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com Du kan sende en e-post til ham hvis du trenger hjelp i ditt forhold eller noe annet sak.

    1) Kjærlighetsformål
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmisse
    4) Ekteskapsstaver
    5) Binding Stave.
    6) Breakup Spells
    7) Forvis en fortid Lover
    8.) Du vil bli markedsført på kontoret din / Lotteri stave
    9) vil tilfredsstille din elsker
    Kontakt denne flotte mannen hvis du har noe problem for en varig løsning
    Gjennom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvarSlett
  2. Hei, jeg er her ute for å spre denne gode nyheten til hele verden på hvordan jeg fikk mannen min tilbake. Jeg ble gal da mannen min forlot meg for en annen kvinne i forrige måned. Men når jeg møter en venn som introduserer meg til profeten Okona, stor budbringer til oraklet som han tjener, fortalt jeg mitt problem til profeten Okona om hvordan mannen min forlot meg. Han sa bare til meg at jeg er kommet til rett sted, da jeg vil få mitt hjerte ønske uten noen bivirkning. Han fortalte meg hva jeg trenger å gjøre, Etter at det var gjort, I de neste 2 dagene ringte min mann Jeg på telefonen og sa unnskyld for å leve meg før. Jeg er så glad og overveldet at jeg må fortelle dette til hele verden hvordan profeten Okona hjelper meg med å gi mitt hjerte ønske. Hvis du trenger noen form for hjelp, kontakt profeten Okona på følgende e-postadresse: prophetokona@gmail.com eller WhatsApp på +2348069032895 Han kastet også så mange stave som,
    (1) Hvis du vil ha din ex tilbake.
    (2) Du trenger ikke en skilsmisse i ekteskapet ditt.
    (3) Du vil bli markedsført på kontoret din.
    (4) Du vil kurere for dødelige sykdommer
    (5) Hvis du vil ha et barn.
    (6) Du vil være rik.
    (7) Du vil knytte din mann og kone til å være din for alltid.
    (8) Hvis du trenger økonomisk hjelp.
    (9) du vil ha en kone / ektemann

    SvarSlett
  3. Jeg gråt og suget dag og natt, til det ble så ille at jeg ikke kunne bære den lenger. og jeg reiste ut til folk som kan hjelpe, jeg hitted på den virkelige tingen, og det er Dr Ilekhojie. Jeg ga nesten opp med å prøve å få min Ex Ektemann tilbake og ha en fornøyd familie igjen. Jeg hadde prøvd det hele jeg visste, og med staver, velsignelser og ekstraordinære magiske krefter gjort, og straks etter 2 dager kom min ex Ektemann tilbake til meg og han var straffet for alt han gjorde.
    Og nå er livet mitt balansert og jeg er glad igjen. Han ga en god tjeneste, og jeg tror ikke folk hadde kjent om Dr Ilekhojie tempel og hans magiske krefter. Du er diamant i grovt takk Dr Ilekhojie Du er talentfull og du gir deg så fritt som du gjorde med meg. Takk for at du vevet dine magiske kjærlighetsformål for meg. Min mann er tilbake til meg akkurat som det var da vi først møtte .. fra dypet av min sjel! Jeg er utrolig glad nå. Takk og Gud velsigne deg så mye herre. nå er mannen min tilbake til meg bare i 48 timer, som du har sagt det ... og jeg er fullt belønnet. Mange takknemlighet. Her er Doc Ilekhojie Email: gethelp05@gmail.com eller ring +2348147400259

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett