torsdag 25. oktober 2012

Nok en kvalitetsøkt - 12km

I dag skulle Jakob på skitrening på Tranby, en fin anledning for meg til å trene litt.
I vindværet utenfor Hennummarka skole møtte jeg opptil flere SK Kraftere, men det var Morten som hadde treningstøy på.
Vi la i vei i retning Lierskogen i et friskt tempo ( oppvarming er oppskrytt).
Morten er en kar med lett og sprettent steg, han er vant med å kjøre de fleste treningsøktene sine i dette tempoet. Men så lenge vi løp mot Lierskogen og bakkene gikk lett nedover, så var det ingen sak å holde følge. Det var når vi vendte ved Regnbuebrua og skulle starte med bakkene opp mot Liertoppen jeg kjente at tempoet var drøyt. 4.10 i snitt opp de bakkene sugde!!

Men med litt forståelsesfull løping fra Morten sin side kom vi i mål rett før gutta var ferdig med skitreninga si. Turen endte på 12km med snittfart på 4.18 og for min del en snittpuls på 149.

Dermed kan jeg med handa på hjertet si at ukas kvalitetstrening er definitivt over for min del. Neste tur blir rolig:)

Regner med at det blir flere slike torsdager utover høsten og vinteren.

http://connect.garmin.com/activity/236986508

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar