søndag 18. mai 2014

Flott maiuke:)

Sist søndag løp jeg Kickmaster i Drammen. Av erfaring vet jeg at dagene etter et slikt løp må brukes klokt noe som vil si at jeg stort sett hviler så mye jeg kan. Gjerne 3 til 4 dager.
Men tirsdag 13.mai var det jo Kanada rundt. Dette var jeg selvfølgelig klar over i god tid før løpet. Så planen var at møre bein skulle få så mild behandling som overhodet mulig. Derfor meldte jeg meg på korteste distanse som er 6 km. Jakobsønn var med og hadde som mål å slå en skadeskutt pappa.

Godt med oppvarming gjorde susen, og klokken 19 blank gikk starten. Folk rushet avgårde, jeg la meg bakerst i feltet. Litt uvant følelse, men litt behagelig også.
I starten av løpet lå jeg i ryggen på Jakob og kameraten hans Simen. Det gikk nogenlunde greit fram til ca 3.km. Da forsvant gutta med sine lette bein, mens jeg forsøkte å konsentrere meg om å løpe så økonomisk som mulig.

I mål var jeg 25 sek bak gutta, og det var helt greit. Beina hadde godt av turen, de ble langt bedre enn de hadde vært før.

Så ble det et par dager med hvile.

Fredagen ble det en tur rett etter jobb. Løp om Hennumveien ned til Nordal, videre bort til Lyngåskrysset, deretter opp Kirkelinna, opp Høgadbakkene og hjem til Hansebråtan. Fin tur med enkelte fartsdrag, fin tur.

I dag 18.mai hadde jeg en avtale Geir. Vi fant ut under 17.mai middagen at vi skulle ta oss en tur over Storsteinsfjell mens Jonassønn gikk med VG. Som sagt så gjort. 09.45 la vi i vei fra Lierbyen opp mot Undersrud. Mange motbakker fra bunn av dalen, men belønningen er jo en fantastisk fin utsikt når man kommer på toppen.
Tåka har akkurat letta, og et flott skue åpenbarer seg.
 


Turen videre gikk ned til Eggevollen, litt småvått og kronglete, men det hadde tunge 17mai bein bare godt av. Så løp vi ned til Egge og videre ned til Lierbyen. Litt over 18km ble turen på, kan virkelig anbefales:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar