søndag 25. august 2013

Travle tider med lite løping!

Det ble en noe brå overgang fra ferie til hverdag synes jeg. Plutselig var det full fart på både hjemmefront og jobbfront. Dette har resultert i lite trening i en periode. Det er for så vidt greit for beinsporen jeg har i kneet, men ikke for hodet. Merker at jeg har blitt veldig avhengig av det overskuddet og den energien jeg får av treninga. Så når jeg kommer ut av treningsrutinen, preger dette både meg og omgivelsene.

I og med at jeg har fått denne beinsporen som er vanskelig å bli kvitt, må jeg redusere løpinga noe.
Har derfor bestemt meg for å starte opp med et lite prosjekt når denne sesongen er over. Da skal jeg sammen med flere i SK. Kraft forsøke å trene litt triathlon trening fram mot neste sommer.
Vi skal få oss et svømmekurs i crawl, siden de fleste av oss kun svømmer bryst.
Jeg har vært å kikket på sykkel, og har muligheten til å få kjøpt en pent brukt Trek Madone 4.5. når sykkelsesongen er over.

På denne måten kan jeg fint fortsette å trene forhåpentligvis i mange år framover, og med mindre belastning på kneet. I tillegg kan jeg delta i laaange seige konkurranser.

Her kommer en kort oversikt over de siste fysiske utskeielsene jeg har hatt de siste ukene.

Mandag 12.august.
Planleggingsdag på Vettre i Asker. Flere av oss hadde med løpetøy, og vi fikk oss en liten tur rundt i nærmiljøet. Fikk testa en litt sleip og gjørmete kyststi også:)
http://connect.garmin.com/activity/358433226

Torsdag 15. august.
 


Fellestrening i Kraftløypa. Flott treningstur med over 20 deltakere.
http://connect.garmin.com/activity/360959503

Søndag 18.august.

AGR Kraftløpet. SK Kraft arrangerte kraftløpet for andre gang. Vi klarte bragden å trekke like mange om ikke flere deltakere i år enn i fjor. Været var ikke helt på vår side, grått og vått. Men til tross for dette ble det likevel en løpefest. Både små og store koste seg, og mange satte nye perser i hovedløpet.
Sjøl hadde jeg egentlig ikke de store forventningene, har vært litt tung i kroppen i det siste. Startet løpet friskt med 3.20 fart den første km. Justerte litt før kraftbakkene og fant egentlig flyten i motene.
Valgte bevisst å ikke kikke på klokka første halvdel av løpet.
Jeg frykta at skogstiene over Krafttoppen skulle være sleipe og dermed bremse farta en del, men der tok jeg feil. Det gikk overraskende greit å manøvrere seg gjennom. Bakkene nedover grusveiene slapp jeg på, og det skulle straffe seg solid da vi startet klatringa opp til vanntårnet. Der stivnet jeg solig og måtte ned i gange og krabbegir et par ganger. Siste par km ble jeg motivert av klokka som fortalte at jeg hadde muligheten til å perse. Beina var tunge og jeg hadde ikke mye å by på, men jeg kom inn til 48.33. Det er jeg kongefornøyd med i denne beinharde løypa:)
http://connect.garmin.com/activity/360959533

Tirsdag 20.august
Dårlig planlegging gjorde at jeg ikke kunne stikke fra huset som var fullt av unger, dermed ble det en tur på mølla. Det var egentlig ganske trivelig når jeg først kom i gang. Men etter 8kmble jeg avbrutt av en lett fortvilet junior som hadde sett marsmenn på rommet. Dermed var den økta over
http://connect.garmin.com/activity/362344386

Onsdag 21. auggust.
Kjørte Frida på fotballtrening på Tranby, og fikke en flott 15km inn i Kjektadmarka - flott tur:)
http://connect.garmin.com/activity/362818306

Lørdag 24. august
Kort tur rundt Stokkeveien med innlagt titt på Trek sykkel - spennende saker, Karbonramme og greier:) Lett og fin i beina.
http://connect.garmin.com/activity/364576028

Søndag 25. august.
                                                      Morgenstemning ved Damtjern
Det nærmer seg et av høstens store mål, Oslo maraton. Så derfor måtte beina testes litt i dag. Planla å løpe asfalt, samt holde et brukbart tempo slik at jeg fikk testa beina skikkelig. Sto opp i otta, og var ute på veien kl.07.00. Det ble 2x18km som inkluderer klatring opp til Tranby om Kirkelinna to ganger. 36km på 2.55, snittfart på 4.52. Første runden holdt jeg litt igjen for å sjekke om jeg hadde litt å kjøre med siste runde. Det fungerte bra. Beina er helt greie nå i etterkant. Dermed ser det ut som at distansen er inne, nå må jeg få jobba litt med tempoet:) Tenkte at Drammen halvmaraton i september er en bra fartsøkt.
http://connect.garmin.com/activity/364576047

2 kommentarer:

  1. Sykkel og svømming?? uff er det så gæærnt med knærne dine a?? ;-)

    hehe nei det er vel sikkert veldig smart.. variasjon hadde sikkert ikke vært dumt :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha,ha - gammal mann vet du:) Neida, det blir nok absolutt en del løping, men må nok innse at jeg må avlaste litt mer framover. Alt er bedre enn ikke å få trent;)

      Slett