søndag 9. januar 2011

Fra Eggevollen til Saga og tilbake. 23,7km

Årets første langtur på ski! Planen var egentlig å gå jernbanelinna og inn i Kjekstadmarka, men den var ikke kjørt opp. Så da var det bare å hoppe i bilen og kjøre til nærmeste løype. Jeg havna på Eggevollen, der var det perfekte forhold. Gikk først inn til Eiksetra, så bestemte jeg meg for å gå inn mot Lelangen. Løypemaskinen hadde akkurat kjørt, så det var supert å gå. Det som var litt spesiellt var at i det jeg passerte Solvang forsvant omtrent alle mennesker. Det virka nesten som om alle valgte å gå på " Tverken " sida, noe som var helt greit for meg. Ved Lelangen traff jeg på en god gammel bekjent, Andreas Hennum, som var på tur fra Kanada tl Åssiden i Drammen - trivelig å treffes sånn i svarte skauen!

Flotte forhold ved myrene nedenfor Saga













Lett snøvær og litt vind sammen med 2 minus var rammene for turen. Jeg merka godt at dette kun var skitur nr 3 denne sesongen. Jeg var litt kantete i skjæret, og brukte litt tid på å finne " flyten". Turen gikk inn til Saga hvor jeg snudde etter litt varm saft, kjeks og litt smøring.
Saga













Da jeg etterhvert kom meg tilbake til Eggevollen var jeg rimelig tung i kroppen. Men jeg tror dette gjør godt for en løpekropp, gir litt styrke for overkroppen og det har jeg vel ikke vondt av!
Men nå får det være nok ski, neste uke blir det løping på programmet igjen - skal bli godt det også:)
http://connect.garmin.com/activity/62643109

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar