onsdag 1. januar 2014

Et tilbakeblikk på sesongen 2013

Et nytt år står for døren med nye muligheter og utfordringer, 2013 har akkurat ebbet ut etter en superflott nyttårs feiring med gode venner:)

2013 ble treningsmessig og konkurransemessig en opptur for meg. Begynner nesten å tro at det er med langløpere som med gode viner, jo eldre de blir, desto bedre!
Tidligere år har jeg også levert greie løp med resultater som jeg har vært fornøyd med. Men i 2013 har jeg klart både en første, en andre og en tredjeplass. Vunnet et 6. timers løp, og satt ny pers med over 76km, ny pers på maraton og jaggu karret til meg en bronsje i veteranklassen for 45 - 49 år. Samt perset på 10km i Hytteplanmila.

Har gått gjennom Garmin connect og funnet alle data fra siste treningsår. Der står det følgende:
200 treningsøkter / konukurranser
2,419.36km er løpt
202 timer og 13 minutter er brukt
Gjennomsnitts hastighet på alle øktene ble 11.8km/t
Gjennomsnittspuls ble 132 bpm

Litt færre økter og ditto km enn i fjor - men bedre resultater samlet sett.

Av konkurranser har jeg deltatt på følgende:
Bislett 50km

Dette løpet ble en opptur for meg, da jeg kort tid i forveien fikk en skikkelig influensa.
Ny pers med tiden 3.49.19

Påskemaraton 2013
Nok en hyggelig opptur. 2. plass med tiden 2.58.11 i en noe isete løype.

Romerike 6.timers
En av sesongens desidert største opptur ble seieren på Jessheim. Vått og kaldt vær som passer meg utmerket, preget dagen. At Morten fra SK.Kraft kom rett bak på 2. plass gjorde dagen perfekt:)
Ny pers ble det også 76.6km

Kanada rundt
 

Kanada rundt er og blir en tradisjon. Årets løp kom ørlite for tidlig etter Romerike 6 timers, men 47.34 var slett ikke verst:)

AGR Kraftløpet
 

Så var det blitt august, og vi arrangerte AGR Kraftløpet for andre gang. Til tross for grått vær og noe regn så ble løpet nok en gang meget vellykket. Sjøl kom jeg inn på ny pers 48.33

Drammen halvmaraton
I september tenkte jeg at halvmaraton i Drammen kunne være en bra oppkjøring til Oslo maraton. Dro ned sammen med svoger Dag, og løp løpet på 1.23.08 - fattige 21 sekunder bak tidligere pers. Helt topp!! Formen var i anmarsj til maraton. 2.plass i klassen ble det også:)

Eggekollenopp
Eggekollenopp ble en fin dag. Jeg løp sammen med junior Jakob og kameraten hans Simen. Gutta imponerte stort med god fart oppover bakkene. Jeg løp som følgebil og hadde det helt topp.

Oslo maraton
Målet var å perse, og det klarte jeg. Denne gangen havnet jeg på tiden 2.56.08. Løp store deler av løpet sammen med Kraft kollega Bjørn Harald, han skal ha mye av æren for at jeg perset denne gangen.

Hytteplan
Det er veldig sjelden at jeg løper så korte løp som 10 km. Men drømmen om å flytte persen har levd en stund. Hytteplanmila er jo kjent for å være en rask løype. Jonas og Jakob ble med på tur.
Ny pers ble det: 36.59 - ho,ho!

Vintermaraton Jessheim
 


I november gikk turen nok en gang til Jessheim, denne gangen for å løpe NM maraton. Nok en gang løp jeg sammen med Bjørn Harald. Denne gangen var det BH som var sterkest, han gruste meg på de siste km. Sjøl kom jeg inn på tiden 2.59.22 - det holdt jammen til bronsje i klassen 45 - 49 år.

Det var i grunnen 2013 i korte trekk. Så får vi se hva 2014 har å by på.
Det blir i hvertfall en ultra eller to, og ikke minst debut i Oslo triathlon:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar