søndag 4. august 2013

Lite blogging, men greit med løping

Det har blitt lite fokus på blogging de siste ukene. Har virkelig tatt ferie fra det meste, og det er i grunnen helt ok.
Vi fikk ei flott ferieuke på Lifjell. Det ble noen varme og avslappende dager på hytta med toppturer, bærplukking, litt fiske og trening.

Treningsturene har gått rolig for seg. Har slitt litt med et kne som ikke trives med for mye oppoverbakke, og det er det jo litt av der vi har vært. Men med rolig tempo har det gått sånn passe.
Jonas har vært med på turene som alle har startet med 3km kraftig stigning. Deretter kommer vi opp til Himingtjønn, og da har det bare vært å kaste seg ut i vannet som har holdt godt over 20 grader.

Jeg har gjerne fortsatt litt videre innover fjellet. Som regel har det vært mye gjørme og vått underlag på disse stiene, men i denne tørken har det vært fantastiske forhold overalt. Lengden på turene har variert fra 7 til 16km.

Da vi kom hjem onsdag i forrige uke forsøkte jeg meg på litt kvalitet på linja. Må innrømme at jeg fortsatt kjenner litt i kneet, men det gikk bedre enn jeg fryktet. 41.50 på 10km inkludert oppvarming. 3.40 gikk den raskeste km på. Godt å få blåst ut litt.

Fredag ble det en morgentur sammen med Øystein i Kjekstadmarka. En trivelig tur med oppdatering på hva som har skjedd i sommer. Turen ble på 13.5km

I dag ble det først en rolig langtur i Kjekstadmarka. Løp avgårde ved 07.30 tida og var tilbake litt før kl. 10.00. Var litt spent på kneet, men dette var tydeligvis dagen da alt fungerte. Kjente omtrent ingenting til vondten, hurra. Dermed ble det litt tempo - snittfart på 4.51 er godkjent på 30km.

Så var det frokost med familien før Jakob og Jonas ville til Eggekollen.
Så da var det bare å bytte sko og treningstøy, sette seg i bilen og dure opp til Egge.
Jonas forsvant raskt i sitt eget tempo, mens Jakob og jeg fant vårt eget tempo. Det er mye motbakker i denne løypa. 400 høydemeter på snaue 4km, puh!
Jonas var oppe på 29 minutter, Jakob og jeg brukte 36minutter. Belønningen var grandios utsikt over vakre Lierdalen i strålende sol.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar