onsdag 15. mai 2013

Kanada rundt 2013

Tre stk Bern dro til Sylling for å løpe.
Jakob ville løpe Syllingløpet, Jonas 6km og jeg 12km.
Topp stemning i leiren med mange SK Kraft folk, fint vær, godsaker i kiosken og en blid speaker.

Barneløpet som kalles Syllingløpet er populært. Mange juniorer stilte til start og ga full gass, det var ingenting å si på innsatsen.

Deretter var det oppvarming til hovedløpet.
Jeg var veldig usikker på formen, spesielt om beina ville holde i den relativt tøffe løypa. 10 dager med restitusjon etter Romerike burde være nok - men begynner å bli en gammel mann.....
Snakket med Morten, han var noe usikker han  også. Bjørn Harald løp 50km i Drammen sist torsdag og skulle ta det helt med ro.

Etter 15 minutter lett oppvarming gikk starten, og jeg startet friskt. 3.34 på første km er intervall økt for meg. Så kommer motbakkene og pulsen, dermed er helvete i gang.
Morten kom raskt sigende bakfra, og passerte før kirka. Deretter kom det en yngre kar og tettet luka mellom meg Morten. Dermed ble jeg løpende i et lite vakum, noe jeg i og for seg trives med. Da blir det mindre forstyrrelser, og jeg kan i større grad løpe mitt eget løp.

Fra Kanada og ned til Tronstad er det to harde km med beinhard nedoverløping, puh.... knærne fikk juling:( Jeg merka at det kom en kar bakfra - ikke bra - her gjaldt det å disponere i bakkene opp fra Tronstad. For når man er nede i " hullet" så skal man jo opp igjen. Faktisk 1km med klatring, og det er jo ikke spesielt gunstig for en lang kropp som nettopp har klart å karre seg ned 2km i fritt fall.

Like før vi var oppe fra Tronstad kom denne karen løpende opp ved siden av meg - en spreking med navn Tor Treffen. Da fant jeg ut at jeg måtte holde ryggen hans. Det gjorde godt å få flatmark under skoene, samt ligge bak en som holdt frekvensen oppe. Merka at jeg hentet meg relativt raskt inn. Så kom det lille overskuddet som gjorde at jeg fikk til en liten fartsøkning. Forsøkte å kjøre på litt, men det var ikke all verden igjen. Det holdt såpass at jeg fikk ei luke som holdt inn. Den siste km er snill og har mye nedover, så den gikk på 3.31.
Slutt tid ble 47.34 - helt topp! Snittfart på 3.58 er over all forventning. Selv om det var litt bak persen fra i fjor på 46.56:) Den får jeg slå neste år.

I dag, dagen derpå er beina overraskende fine. Den eneste som ikke tålte økta i går er Jonas, han ligger rett ut med 39.8 i feber og synes at livet suger!

http://connect.garmin.com/activity/312819880

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar