søndag 12. august 2012

Storsteinsfjell og Eggekollen i et jafs! 23km

Målet med turen var lav fart og høy trivselsfaktor. Starta turen med å løpe gjennom Lierbyen som for tiden ligner mer på en Chilensk gruveby enn sentrum for en profilert "grønn" kommune.
Lunta opp til Undersrud og videre oppover mot Storsteinsfjell. Været var prega av litt tåkeskyer som ikke helt ville lette, men oppe i bakkene begynte sola og presse seg gjennom.
Utsikt mot Drammensfjorden.















Da jeg kom opp på platået ved Storsteinsfjell ble det mer og mer blå himmel. Lite folk var det å se, men mye flott natur. Det var slett ikke så bløtt som jeg hadde fryktet, kun noen av de største myrene som sørget for at sko og sokker ble blaute.
Utsikt fra Storsteinsfjell, litt tåke og litt sol!















På veien ned mot Eggevollen var det derimot langt våtere, men ned kom jeg.
Skytebanen til Lier IL - flott anlegg!















Neste mål for turen var en tur oppom Eggekollen. 8. september er datoen for motbakkeløpet som ender på denne kollen - dette kan anbefales på det varmeste!
Flott vær og super utsikt!















I dag synes jeg det nesten var bedre å løpe oppover enn nedover. Blei skikkelig mør i låra på vei ned til Grøttet. Tror kanskje Kraftrunden som ble løpt på fredag hang litt igjen. I dag er det kun en uke igjen til løpet.

Dette er en super tur hvis du liker å løpe på variert underlag. Løypa har alt fra asfalt til grus, sti, myr, stein og nesten 800 høydemeter.
http://connect.garmin.com/activity/209535707

2 kommentarer:

  1. Flott tur, den gleder jeg meg til å løpe!! Hvordan var det opp mot Storstein. Sist jeg var i de områder var det neste bekk nedover i stien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kjetil!
      Det var tørt og fint opp til Storteinsfjell, litt bløtt på myrene før steinkjerringa...... langt verre ned mot Eggevollen:(
      Morsomt å se at du er tilbake i bra treningsmodus, rygg er noe drit!
      Jeg går jevnlig til kiropraktor:)

      Slett