mandag 7. november 2011

Ting tar tid.......men det går da framover! En oppsummering av uke 44

Så er det en uke siden sist jeg var inne å noterte trening på bloggen - rimelig frustrende!
Sist tirsdag fikk jeg booket en time hos min gode gamle kiropraktor, Fritjof Thue. Mannen ble oppgitt over at jeg ikke hadde kommet tidligere, selvfølgelig! Etter en kjapp prat fant han en solid låsning i ankel, og låsning i både venstre og høyre bekken. Han mente at summen av disse låsningene var det som hadde forårsaket skaden i leggen ( beinhinnebetennelse mest sansynelig) Han knakk og brakk ting på plass, så dro jeg hjem for å ise ned.

Torsdag var det ny behandling av ankel og bekken. Denne gangen kjente jeg virkelig at ting falt på plass, en deilig følelse. Jeg fikk tilbud om å ta ultralyd av leggen for å sjekke skaden, men beinhinnebetennelse er ikke til å ta feil av. Knudrete klumper langs leggbeinet forteller vel i grunnen alt!

Lørdag rådet optimismen så til de grader at jeg våget meg på mølla. Planen var en kort økt bare for å kjenne litt på løpsfølelsen. Leggen murra, men etter et par km forsvant vondten. og jeg falt for fristelsen og økte tempo til 13.6km og gampet i vei fire km til ( dusten!)

I går, var leggen verre enn på lenge - så rart! Da bestemte jeg meg for å la fornuften ta over her. Nå skal løpeskoa legges vekk til leggen er 100% igjen. Det betyr noe som jeg ikke er så veldig glad i, nemlig å trene alternativt. Men nå har jeg ikke noe valg, Dubai maraton venter jo i slutten av januar.

Det ble sirkeltrening med fokus på mage, rygg, bryst og lår i går. Etter 30 minutter var jeg pumpa, denne bønnestengelkroppen trenger absolutt litt mer styrke.

I dag ble det 10,6km rulleski - staking til armene kjentes som vaskekluter.Kanontrening med gj.snitt puls på 145 og en snittfart på 4.45 per km. Her har jeg mye å gå på!
 http://connect.garmin.com/activity/127181087

Nå har jeg akkurat kjøpt en spinningsykkel som visstnok er så god som ny - 500 spenn!















Så da er planen å veklse mellom rulleski og spinning pluss å krydre med styrke ca tre ganger i uka.
Da bør i hvertfall ikke formen være helt på bånn når jeg en gang tar opp igjen løpinga. Så får heller resultatet i Dubai bli som det blir:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar