søndag 16. oktober 2011

Nedturer og oppturer uke 40 og 41

Lørdag 1 okt pakket vi bilen og dro til fjells, deilig med en ukes høstferie.
Søndag ble brukt på en rusletur i fjellet med bål og kos.
Mandag var jeg klar for en litt lengre løpetur på grusveiene i området. Jeg hadde vel ikke løpt mer enn ca 3 km da jeg på en fantastisk utrolig klønete måte klarte å snuble i egne skolisser. Med et skikkelig brak lå jeg så lang jeg var ( 197) rett ut, og det første som bekymret meg var Garminklokka og Ipoden. Da jeg fant ut at det var gått bra med duppedingsene begynte jeg å se litt nærmere på skroget. Skrubbsår og smerter i en fot og legg, greit nok! Tenk å snuble i egne skolisser, hmrrrrft! Nå skal det sies at lissene på Mizuno Wave rider er lange og at jeg har knytt både dobbel og trippel knute. Nå har saksen gjort jobben og lissene har minimal lengde.

Blå tå etter lissefall!










Resten av turen brukte jeg litt tid på, dels fordi den er kupert med mange høydemeter, og dels fordi både fot og legg trengte litt tid på å gå seg til. (Det var vel her jeg burde å ha forstått at jeg skulle rusla tilbake til hytta og pleiet legemet) Turen ble på 18.5km
http://connect.garmin.com/activity/119924721

Onsdag 3 okt føltes kroppen grei nok, leggen var i grunnen mer øm enn den blå tåa. Etter en handletur på Notodden fant jeg ut at en liten tur inn til Gavlesjå ikke ville skade. Første del av turen gikk riktignok fint den, etter at jeg ble varm forsvant vondtene og jeg nøt både turen og naturen. Men på veien hjem er de siste 3,5 km nedover. Midt i disse bakkene uten forvarsel kom et skikkelig spark i den allerede forslåtte leggen. Jeg gikk rett over i gange, lett utstrekning og roa helt ned. Forsøkte etterhvert lett haltende trav, men måtte resingnere. Konklusjon: mulig liten strekk..... 10km
http://connect.garmin.com/activity/119924741

Resten av hytteturen ble brukt på rolige aktiviteter + en topptur til Himingen ( 1066moh)
Junior klarte ikke å sitte stille!












Da vi kom hjem var jeg spent på om det gikk an å lufte skrotten uten store problemer.
Søndag 9 okt ble den liten tur på linja, men etter ca 3 km var det bare å snu, smerter i leggen slapp ikke. Hjem til is, kompresjon og voltarol. 6km
http://connect.garmin.com/activity/120110800

Dermed ble den en pause i uke 41. Egentlig greit nok i og med at svigerfatter og jeg holdt på med innspurten på trimrommet. Torsdag 13 okt var det nok, da bare måtte jeg ut. Leggen kjentes bedre ut, så det ble en tur opp til Tranby. Smertene holder seg borte i motbakker. Tempoet var rolig, og turen ned fra Tranby gikk omtrent i gangfart, men hva gjør vel det så lenge jeg fikk en god opplevelse!7,7km
http://connect.garmin.com/activity/121293629

Fredag 14 okt kom elektrikeren og la inn strøm og lys i trimrommet.
Lørdag 15 okt kl. 10.10 entret jeg døra hos Sportsmaster og fikk med meg en nydelig T70 mølle!
Det ble 10 km i 5 tempo med litt stigning. Og leggen oppførte seg:)

Jada,jada - nå snakker vi! Jeg kan nesten ikke vente til is og slaps kryper oppover veggene.
Ikke det at jeg ikke liker å løpe ute. Det har jeg gjort hver vinter de siste 20 årene, og jeg skal helt sikkert ha mange flotte turer ute også denne vinteren. Men det er godt å ha valgmuligheten.














Deilig å endelig være i mål

2 kommentarer:

  1. Utolig fint treningsrom. Grattis med det og flott mølle! Da er det bare å vente på vinteren og fortsette å løpe i shorts :-)

    SvarSlett
  2. Takker! Det er en sinnsykt god følelse og endelig ha et slikt rom. Nå må jeg bare få orden på beina, så blir dette bra. Men du skal ikke se bort i fra at vi møtes i mørket en kveld langs gangstiene her i Lier:)

    SvarSlett