søndag 11. september 2011

Halvmaraton i Drammen, det var varmt det!

Jeg våknet til 16 grader og regn, perfekt tenkte jeg. Alltid godt å løpei regnvær, det kjøler ned litt og kjennes friskt. Dette løpet ble alt annet enn svalt og friskt:)
Drammen i regn før start















Starten gikk presis 12.30 og vi la i vei mot Åssiden. Planen var å starte moderat for så å øke.
Nå skal det nevnes at jeg ikke har konkurrert siden Kickmaster ultramaraton 13 juni, uten at det er noen unnskylding for en altfor frisk start. De fire første km gikk i snitt på 3.45 - ren galskap, når planen var å ligge i overkant av 4 blank. Men, det var gøy så lenge det varte.

Etterhvert kom varmen og den klamme følelsen - første knekk ( light) kom rundt Gulskogen 10 km, deretter en ny rundt 14 km, og den siste rundt 18km. Da var det jamt slutt. Jeg klora meg fast til et tempo som beina kunne leve med, og la inn en lett spurt de siste 200 meterne.
Hadde litt plage med sure oppstøt, uten at det påvirket tida.

I dag hadde jeg ikke mer å gi, kanskje var det varmen? Kanskje var det en litt for frisk start? Mest sansynlig var det en kombinasjon + en ikke helt topptrent kropp.
Når det er sagt er jeg etter forholdene fornøyd med at formen er på vei tilbake!!!! Om to uker er det Oslo maraton, hvis beina kjennes fine ut i de neste dagene satser jeg på hel!

Takk til alle som tok seg tid til å heie og rope oss fram, det er utolig hvordan det virker inn på farten:)

Lise persa i dag, det er knallbra med tanke på varmen. 1.48.26. 13 plass i klassen av 39! Her lukter det ny pers i Oslo;)




































Øystein Mørk klinte til og tok klasseseier i 35 - 39 år på 1.13.29. Grattis! Hva han er lagd av vet jeg ikke , men det er ikke samme materiale som meg:)


















Han fortalte det hadde gått raskt i der framme i teten, så raskt at han løp på seg en blodblemme:)


















En flott dag i Drammen!

Resultater:http://www.emit.biz/races/2011.09.11/Drammensmaraton/index.htm

Logg fra Garmin: http://connect.garmin.com/activity/113487659

1 kommentar:

  1. Med skadehistorikken din bør du jo være veldig godt fornøyd :-) du imponerer i alle fall meg! Kjenner igjen "kneikene" dine, var omtrent de samme stedene jeg sleit også! Øystein da som tok klasseseier i NM!!

    SvarSlett