mandag 13. juni 2011

Kickmaster Ultramaraton Drammen

Det ble en flott dag for løping, kanskje en smule varmt, men det er i grunnen sjelden det er helt optimalt.
Jeg var nede ved startområdet ved 09.15 tiden. I tillegg til arrangør Tom- Rune, var Gjermund, Jon Harald, Kristian, Arne og Frants kjente ansikter blant de 13-14 fremmøtte.

Da starten gikk forsvant Gjermund i et vanvittig tempo, noe han i grunnen alltid gjør.
Vi andre tok det litt roligere. Kristian og Jon Harald fulgte tettest på, deretter Frants og meg. Jegløp første runde sammen med Frants, og vi klarte bragden å løpe feil på grunn av litt slakk merking, pytt,pytt!

Nå skal det også nevnes at løypa måtte endres på morgenkvisten da Tom-Rune sent på søndagskvelden oppdaget at Ypsilon var stengt. Han valgte derfor å bruke deler av øvre påskemaratontrasè, og det var ei god løype å løpe i, med 50/50 grus og asfalt.

Gjermund passerte maraton på 2.41 og gikk i mål på 3.16 - det er raskt det..........

Jeg er svært godt fornøyd med egen prestasjon i dag. 3.51 og et snitt på 4.33 pr.km er slett ikke verst til meg å være. Krampene kom ikke før siste km, og da var det hamstrings som fikk merke det. Jeg var usikker på bein i og med hevelse under venstre kne, men det gikk helt greit.
Nå i kveld har jeg iset ned både kne og hæl, fortsatt litt hovent men det roer seg sikkert med litt hvile.

Foto: Tom-Rune Bertelsen














http://connect.garmin.com/activity/92135987

1 kommentar:

  1. 4.33 på kilometeren er jammen bra tempo på en slik langtur ;-) Gratulerer med vel løpt tross litt feil navigering. Gjermund er tross alt en rå mann !

    SvarSlett