onsdag 27. oktober 2010

Første tur etter maraton

I går sendte jeg bilen på verksted!
På ettermiddagen kom beskjeden om at bilen ikke ble klar, og at jeg måtte vente en dag eller to.
Greit for meg tenkte jeg - det er tross alt en trivelig tur fra Lierbyen og opp til Heia på Lierskogen.
Da jeg våkna opp i dag ble jeg litt ambivalent - det var 1 pluss og pissregn:(
Men alt var planlagt med klær + sekk, det fantes ingen god unskyldning for å droppe ut.
Eneste endringa jeg gjorde var å løpe rett opp Paradisbakkene, det ble noe brattere, men turen ble noen km kortere, noe som passet meg bra.

Jeg har som regel lett for å starte trening litt for raskt etter lange løp. Det straffer seg som regel med murring i beinhinner og andre bindeledd. Nå har jeg kommet fram til at jeg må ha 3 - 4 dager hvile for så å starte med noen runder rundt 7 - 8 km. Deretter er kroppen klar for normal trening igjen.

Det som er spesielt gledelig denne gangen er at kroppen har restituert seg rekordraskt. Jeg har aldri opplevd å bli så lite stiv og krank som etter Fredrikstad maraton - veldig god opplevelse!

Garmin forteller:
http://connect.garmin.com/activity/54553318

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar