lørdag 2. mars 2013

Langtur 30 km

Våkna tidlig i dag, oppe litt før 7 en lørdagsmorgen, det er tidlig det.......
Hadde en liten plan om å få meg en langtur, og når slike planer ramler ned i hodet trenger jeg ikke vekkeklokke for å komme meg opp - merkelige greier:)

Etter en kort frokost var jeg ute av døra litt før 07.30.
Tenkte at en flat løype kunne passe bra, og satsa på at forholdene opp mot Solbergelva var bra.
I starten var gangstiene fri for snø, dette ¨å lovende ut.
Men nærmere Drammen ble det mer og mer is, smeltevann som hadde fryst til på natta.
Piggsko har jeg ikke, så jeg måtte ta det litt med ro. Fordelen med å løpe såpass tidlig på en helgedag er at det er liten trafikk. Dermed var det bare å droppe fortau og gangstier, og hoppe ut i veien.

Løp opp til Vinnes før jeg snudde, og tok samme vei tilbake. Turen gikk i snitt på ca 5 blank tempo mesteparten av veien med en liten fartsøkning de siste km inn mot Lierbyen.

God følelse å være ferdig med 30 km før klokka 10 en lørdags formiddag:)
http://connect.garmin.com/activity/279119106

1 kommentar:

  1. Så deilig følelse å være "ferdig trent" såpass tidlig en søndags morgen da! Så har du hele resten av dagen til (familie)kos :)

    SvarSlett