torsdag 1. november 2012

Ny runde på mølla - 12 km

I kveld frista det ikke å løpe ute i regn og vind. Sist jeg forsøkte meg på mølla gikk det tungt, så jeg var egentlig litt spent på denne økta.

Etter Oslo maraton ble jeg kjapt enig med meg selv om at nå skulle sesongen være over, og jeg skulle ha noenslappe uker før jeg begynte å fokuserer på litt rolig grunntrening og ikke minst litt variert trening. Joda, det ble noen relativt slappe uker, men liten variasjon må jeg si - kun løping så langt.

I går kveld bestemte jeg meg plutselig for at det kunne egentlig være greit å løpe et maraton til før jul, og meldte meg på Jessheim Vintermaraton. Dermed endra plutselig fokus seg igjen. Rart hvor lite som skal til før plutselig løpelivet får mål og mening igjen:) Jeg tok meg selv i å tenke på hvilket tempo jeg burde åpne i - 4.10 eller kanskje 4.20 for så å øke etterhvert. Må kjøpe inn Ringer. Trenger jeg et par til med nye sko? Hvordan legge opp treninga de siste ukene? Egentlig veldig morsomt:)

Altså, fra å være i nærmest vinterdvale - til plutselig starte med å slipe sabelen igjen i løpet av bare noen korte minutter.

Men, tilbake til dagens trening. Ny tur på mølla, nytt fokus, nytt løp - jeg må ha litt kvalitet!
Derfor ble opplegget 2 km i 5.0 fart som oppvarming. Deretter 3km i 4.12 fart. 1km 5.0 fart hvile.
1km i 3.45 fart. Deretter 4km stigning incline 3 / 4 i 5.0 fart. 1km rolig 5.0fart uten stigning.

Det ble mye svette, og fant vel egentlig ut at det er bedre å løpe stigning enn full speed.
Til helga må det bli en ny runde med en rolig 30km - det skal skje utendørs. Hvis noen vil være med så si i fra. Det blir nok søndag og gjerne litt tidlig.

http://connect.garmin.com/activity/239190356

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar