lørdag 4. august 2012

30km i Vildbjerg - del 2.

Så var vi kommet til Lørdagen i Vildbjergcup.
Etter to tap for Frida sitt lag så det relativt mørkt ut, mens Jonas sitt lag gikk fra seier til seier.
Sanitærforholdene var et kaptittel for seg. På området hvor vi lå var det omkring 500 mennesker som skulle benytte to mobile dusjvogner og to toaletter. Dette var nødt til å skjære seg. Toalettene ble tette, og dusjene hadde i lengre perioder kun kaldt vann - hat!

Derfor var det deilig å knyte skoa å løpe unna hele skiten!
Planen denne dagen var ca 30 km i 5 blank tempo med utgangspunkt i samme rute som på torsdag. Startet med å løpe i sol, men etter ca 5 km løp jeg inn i årets heftigste regnskur. Det dundra ned x antall mm i løpet av 10 - 15 minutter før jeg var gjennom, våt som ei katte. Etter regnet blei jeg rimelig nedkjølt, og måtte sette opp tempoet litt for å få opp tempen. Løp 15km i superflotte omgivelser før jeg snudde med frykt for å møte på mer hissig dansk sommerregn - men det forble tørt på tilbaketuren. Faktisk ble det godt sommervær, med 23 varme og sol fra omtrent blå himmel - det gjorde susen.
I etterkant ser jeg at denne turen gikk litt for raskt. 4.49 i snittfart og 134 i snittpuls ble utenfor det jeg kategoriserer som rolig langtur. Jeg skylder på det kalde regnet:)

Lørdag ettermiddag ble laget til Jonas slått ut i kvartfinalen.
Søndag vant laget til Frida finalen i Dominuscup - snakk om snuoperasjon!
Deretter kjørte vi opp langs kysten og nøt dansk sommerliv før vi hoppet på båten i Hirtshals kl.22.15

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar