fredag 4. mai 2012

8km mølle

Restitusjon er veldig individuelt. Jeg leser om løpere som mener at man skal "hvile" like mange uker som mil man har løpt. Altså 4 rolige uker etter en maraton, og for min del 7 rolige uker etter 6 timers løp. Andre igjen har sine tips og råd, som f.eks. dette:
Pause etter konkurranse
DistansePause
Etter 5 km3 dager
Etter 10 km6 dager
Etter halvmaraton1 uke
Etter maraton1-2 uker
Liker nok best det siste rådet. Uansett restitusjon betyr ikke at man skal sitte stille. Rolige aktiviteter som spinning, sykling, svømming, rulleski er alle fine aktiviteter.

Sjøl havner jeg stort sett ut med å løpe, rett og slett fordi det er det jeg liker best. I dag ble det en kort og rolig økt på mølla. Det kjentes mye bedre ut i dag enn på onsdag. Fikk med meg en episode med Sopranos, genialt:) Regner med en litt lengre tur på søndag, hvis jeg ikke overrasker meg selv med en alternativ økt da, f.eks. rulleski eller spinning.
Time will showe!

http://connect.garmin.com/activity/174602830









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar