søndag 22. mai 2011

Mange motbakker -25km

Etter fire dager hvile på grunn av føling med hælvondt dro jeg til skogs rundt 08.00 tida i dag.
Jeg løp opp til Gluggen og videre opp til Undersrud. Planen var å bestige Storsteinsfjell for så å ta med Eggekollen i dragsuget.
Godt skiltet!










Flott utsikt på veien oppover










Dette er en utrolig fin tur med mange supre motbakker. Fra der jeg bor og opp til toppen av Storsteinsfjell er det kun 1,5km som er nogenlunde flatt. Det er veldig greit å holde lavt tempo i starten, man blir svett nok etterhvert som man skrider frem.

Flott steinkjerring!












Endelig på toppen
Da er det bare å følge pila....












Beina kjentes fine ut etter passeringen av Storsteinsfjell, så dermed var det  bare å løpe ned til Eggevollen for å finne stien opp til Eggekollen.
Eggekollen i det fjerne.










Etter ca 1.30 minutter var jeg på plass på Eggekollen, passe mør i beina!
Utsikt fra Eggekollen.










På vei ned begynte Garmin å pipe, den mente at minnet var fullt og at jeg måtte slette gamle mellomtider. Det var ikke så lett å gjøre løpende, så jeg lot det pipe resten av veien hjem.
Lierelva ved Grøttet










Turen hjem gikk via Grøttet og opp til Lyngåskrysset, deretter var det bare å rulle hjem til dusj og frokost.
Nå er hælen øm igjen, men den var veldig fin under løpeturen............
810 høydemeter ble det til slutt.
http://connect.garmin.com/activity/87177438

1 kommentar:

  1. Hørtes ut som en dagstur unnagjort på et blunk spør du meg ;-) liker ikke at hælen din skranter altså...! Uansett, du både imponerer og inspirerer meg!

    SvarSlett