søndag 17. april 2011

Rolig 20 km til Skapertjern

Planen for turen i dag var å få bekreftet at høyrefot tåler en tur med litt mengde.
En annen sak jeg hadde planlagt var å sjekke en energi bar fra Maxim. Når jeg løper ultra er jeg ikke så kravstor i forhold til fast føde. Eneste utfordringen for min del er at det ofte blir litt for mye søtt.
Men denne baren med sjoko/karamel funket veldig bra, fin konsistens og akkurat passe søt. Og ikke minst bra effekt for kroppen:) Sånn, det var dagens reklame.


Så tilbake til dagens tur!

                                                                                  
Bakkene opp fra linja












Jeg løp linja opp mot gml Gullaug stasjon, her skjærte jeg inn til venstre og tok fatt på bakkene opp mot Skapertjern. Alt i rolig tempo, bare kos og fokus på fred og ro.

Uroen i kroppen i forhold til om jeg egentlig er klar for ultraløp den 30 april har gnagd en stund. Jeg har innsett at å løpe 12 timer nå med en fot som har vært småskadet siden februar er tull og tøys. Derfor har jeg mailet Tommy og bedt han registrere meg som 6 timers løper.

Løypa i dag har underlag som passer en litt slakk fot bra, grus og skogsterreng.
Våren i skogen er vakker:


































Skapertjern er i ferd med å gi slipp på isen


















Lett å løpe når noen har lagt ut plank!


















En km nord for Skapertjern fikk jeg bekreftet at det var klisterføre


















Siden jeg ikke hadde klister fant jeg ut at det var greit å snu.
Turen ned til linja gikk greit, deilig å løpe i skauen igjen. Tror jammen foten likte det også.











Nå får fot være fot. Neste uke blir det noen turer med litt fart, så er jeg klar for 21 km i Drammen den 25 april. Deretter blir det hvile før 6 timer på Ringerike. I,ll give it a try, som de sier på Toten!
http://connect.garmin.com/activity/79689815

Sist men ikke minst, det har kommet blåmeis i kassa hjemme i Elveveien, sjekk webkamera når det er dagslys!
http://www.ustream.tv/channel/meisekasse







1 kommentar:

  1. Det hørtes ut som en bra tur det Dag :-) Godt å høre at foten ikke slo seg vrang! Skjønner tiden er inne for å ta beina fatt i skauen ;-) Jeg skal ta meg en tur i morgen,så får vi se hvor jeg havner! Blir moro den 25. april - kjenner jeg grugleder meg litt... Har jo aldri løpt så langt før, men en gang må jo være den første...

    SvarSlett