søndag 19. desember 2010

Endelig en langtur som kroppen tålte! 26 km

Det ble ikke akkurat en optimal natt i forkant av dagens langtur. Alle tre ungene har ligget og hostet og harket med sår hals. Så det ble noen turer med hostesaft og pastiller. Fruen var på jentefest, så far følte veldig ansvar for de små sjuke. Men når fruen ankom heimen lå alle tre i sin søteste søvn, klokka var vel ca 02.30 sist jeg kikket.
Jeg våknet med et brak da junior stormet rommet med den klare beskjeden" pappa, pappa, nå er det julemorgen og du skal løpe!" Da jeg fikk summet meg litt og fikk ned pulsen så jeg at klokka var 07.30 - ja,ja like greit å hoppe i det. Jeg fikk på meg treningstøy, og slukte en tallerken med havregryn, fylte camelbacken med solbergsaft og la i vei kl.08.05.


Det begynner å lysne på Tranby













Jeg er for tiden veldig lite kreativ på løypevalg, det blir stort sett gangsti opp til Tranby. I dag valgte jeg det samme og løp ned forbi Damtjern og Lierbakkene. Snudde ved Maxbo ved Amt. svingen og løp samme løype tilbake og hjem.



Gravhaug ved Huseby













Det var stort sett bare brøyemannskapene og jeg som var ute i dag. 7 - 8 minus og stort sett oppholdsvær gjorde turen fin. Snødekte gangstier er godt for beina, det var godt feste også.


Damtjern




















Jeg har fått med meg at det skal arrangeres 12 timers løp på Bislett 26 februar. Det hadde vært veldig spennende å prøve om ikke annet for å få seg en skikkelig god langtur. Ellers har jeg siktet meg inn på Ringerike ultrafestival 30 april, der blir det nok en 6 timers om helsa holder.

November og desember har for min del blitt 2 mnd med mindre trening. Kroppen har ikke spilt helt på lag, ryggproblemer og vondter i beina har gjort det helt nødvendig å ta det litt med ro. Men det er vel greit at kroppen sier i fra, for det blir litt slitasje gjennom en sesong. Nå skal jeg fortsatt kose meg med lystbetont og spontan trening ut desember før jeg begynner på en tyngre mengdeperiode samt mer styrke i januar.

http://connect.garmin.com/activity/60068549

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar