fredag 15. oktober 2010

Nye sko

Den siste tida har jeg merket at ryggen har vært lite samarbeidsvillig, tungt å stå opp om morgenen og vondt å løpe spesielt nedover. Plutselig slår det ned i skallen..... selvfølgelig, det er på tide å kjøpe nye sko. Dette skjer to ganger i året. Vondtene kommer, jeg tror jeg begynner å bli gammel, også er det bare det at jeg trenger nye sko!








Jeg har testa mange sko gjennom 20 år som løper, og for meg fungerer Gel Kayano desidert best. Jeg overpronerer litt, og er en relativt tung løper på ca. 88 kg. Så til mitt bruk funker disse skoene glimrende.

Til konkurranser foretrekker jeg Asics DS trainer. De demper godt og er samtidig en del lettere enn Gel Kayano. Jeg har testa de både i maraton og 6 timers, og har så langt unngått å bli skadet.










Første tur med nye sko er alltid en god følelse, og i dag må jeg bare presse inn en liten økt med de nye Kayanoene mellom Taco og fredagskos med familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar